Customer Service Manager – Meerhout, BE

Terug naar het vacatureoverzicht

Customer Service Manager – Meerhout, BE

Opleiding: HBO | Niveau: General Management | Stad: Meerhout, BE | Land: Nederland

Introductie

De eerste terminal van BCTN is in 1987 in Nijmegen opgericht, een initiatief dat veel navolging heeft gekregen. Inmiddels zijn er 7 terminals bijgekomen, in Alblasserdam, Beringen (B), Den Bosch, Geel (B), Meerhout (B), Roermond en Venray. In 2020 opent BCTN de deuren van haar negende terminal in Deventer. Een groot gedeelte van de containers, bestemd voor de binnenlandse markt, wordt via een van de BCTN-terminals af-/aangevoerd en steeds meer bedrijven zien de voordelen van deze manier van transport.

BCTN heeft als missie “De voordelen van een groep, een netwerk, vertalen naar de klanten: Connecting the Flows. BCTN streeft ernaar inefficiënties in inland operaties te reduceren.”

Door haar uitgebreide netwerk in Noordwest-Europa kan BCTN een duidelijke aflevertijd garanderen. Om deze garantie te bieden werkt men in toenemende mate aan vaste vensters met de deep sea terminals in Rotterdam en Antwerpen wat tot een verbeterde service leidt. Onlangs is BCTN ook vanwege deze inspanningen beloont met een derde Lean & Green Star. Hiermee is BCTN in zowel Nederland als in België de eerste inland terminal die deze prestigieuze ster in ontvangst heeft mogen nemen.

Naast Barge Services, biedt BCTN haar klanten ook trucking, containeronderhoud, douane, reefer services en container opslag.

Organisatie

Voor de activiteiten van de groep in België zijn wij op zoek naar een Customer Service Manager, welke op de terminal in Meerhout zal zetelen. De Customer Service Manager staat in voor het optimaal benutten van de medewerkers (ca 5) van de afdeling, zodat er op een correcte en een zo efficiënt mogelijke manier opdrachten verwerkt worden. Deze opdrachten hebben betrekking tot het correct en tijdig verwerken van inkomende orders, anticiperen bij escalaties en/of issues en de nodige externe communicatie hierrond verzorgen en bijhorende administratie tot en met facturatie.

Functie

  • Customer Service: het voeren van een correcte en duidelijke communicatie, zowel intern naar collega’s toe als extern naar klanten, leveranciers en opdrachtgevers.
  • Boekingen: optreden als Focal Point naar bepaalde klanten/opdrachtgevers en het ganse beheer ervan (communicatie, planning, enz. zowel intern als extern) en waken over dit ganse proces.
  • Facturatie: controle/goedkeuring van facturen m.b.t. forwarding, demurrage en detention.
  • OSABoCS opvolgen en proactief input leveren aan OSABoCS
  • Het correct en efficiënt leiden van een team (motiveren, coachen, voeren van functioneringsgesprekken, opmaken planning,…).
  • Organiseren van gestructureerd overleg met CS en andere teams (waar nodig) om overdracht en implementatie van nieuwe klanten te garanderen. Verzorging van verslaglegging van deze overleggen.
  • Indien nodig, samen met Sales bezoeken van nieuwe en bestaande klanten om de SOP’s op orde te hebben en te houden.
  • Het behouden van een kritische kijk (van communicatie tot operationeel) zodat externe partijen op een zo correct en efficiënt mogelijke manier worden behandeld (ook afdeling overschrijdend).
  • Het opsporen van problemen/issues en snel schakelen. Belangrijk hierbij is een helikopterview bij het proces van klant/opdrachtgever tot BCTN.
  • Bijwonen van zowel interne als externe meetings (commercieel, management, operationeel,…).
  • Opmaak rapporten (intern/extern).
  • In acht nemen en naleven van de instructies en veiligheidsvoorschriften op te terminal. Positief uitdragen van de naam en de activiteiten van de BCTN-organisatie en de aan haar gelieerde organisaties. Houden aan de basiswaarden van de onderneming en zich daarna gedragen.

Functie eisen

  • Organisatie: leidinggeven, coachen, planning & organisatie, resultaatgerichtheid, ondernemen.
  • Communicatie: samenwerken, betrokkenheid, overtuigingskracht, klantgerichtheid, communicatieve vaardigheid.
  • Cognitief: analytisch vermogen, inzicht, stressbestendigheid, creativiteit, vakmanschap.
  • Taakgericht: initiatief, inzet, kwaliteitsbewustzijn, besluitvaardigheid, flexibiliteit.
  • Opleidingsniveau: HBO.
  • Overige: Modality, SalesForce, Excel, OSABoCS.
  • Ervaring: Containerlogistiek.

Aanbod

De voordelen van een gezonde en expanderende, middelgrote internationale onderneming, zonder de nadelen van een logge en ambtelijke structuur. Kenmerkend zijn de persoonlijke benadering, een platte organisatie, een plezierige zakelijke cultuur waarin uw kennis en ideeën waarde toevoegen. Adequate financiële en secundaire voorwaarden zijn vanzelfsprekend.

Sollicitatie

Olivier Binkhorst

+31 (10) 304 20 70

olivier@venturn.nl

Cookie-instellingen

Venturn gebruikt verschillende technieken om informatie te verzamelen en op te slaan als u onze websites bezoekt, waaronder cookies.

Privacyverklaring | Sluiten
Instellingen