International Business Development Manager – Rotterdam

Terug naar het vacatureoverzicht

International Business Development Manager – Rotterdam

Niveau: Senior | Stad: Rotterdam | Land: Nederland

Organisatie

Onze klant is een wereldwijde rederij die sinds 1973 de olie- en gasindustrie bedient vanuit Europa en de U.S. naar West- en Oost-Afrika (vice versa). De belangrijkste focus ligt op volledig logistiek beheer met zowel breakbulk als containers.

Functie

We zijn momenteel op zoek naar een competente International Business Development Manager om het management van onze klant bij te staan ​​voor haar scheepvaartontwikkelingen en de uitbreiding van de activiteiten voor haar breakbulk lijndienst vanuit Europa en de U.S. naar West- en Oost-Afrika. Ook zal managementcontrole van haar offshore-basis/haven in Malabo, Equatoriaal-Guinea, op zowel operationele en financiële activiteiten, onderdeel zijn van de functie.

Taken / verantwoordelijkheden:

  • Contact opnemen met potentiële klanten om een rapport op te stellen en vergaderingen te organiseren
  • Planning en toezicht houden op nieuwe marketinginitiatieven
  • Onderzoek naar organisaties en individuen om nieuwe kansen te vinden
  • Verhogen van de waarde van huidige klanten terwijl nieuwe worden aangetrokken
  • Het vinden en ontwikkelen van nieuwe markten en het verbeteren van de omzet
  • Bijwonen van conferenties, vergaderingen en industriële evenementen
  • Het opstellen van offertes en voorstellen voor klanten
  • Het opstellen van doelen voor het salesteam en ervoor zorgen dat deze worden bereikt
  • Personeel trainen en teamleden helpen hun vaardigheden te ontwikkelen

Functie eisen

De ideale kandidaat moet minimaal 5 jaar werkervaring hebben in de logistieke en/of maritieme sector/ bedrijfsontwikkeling en beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden in het Engels. Andere vreemde talen zoals Spaans, Portugees of Frans zouden een enorm voordeel zijn. Regelmatig reizen naar de U.S. en Afrika is ook een belangrijk onderdeel van deze functie.

  • Ervaring op het gebied van verkoop, marketing of aanverwant gebied
  • Sterke communicatievaardigheden
  • Capabel om complexe projecten en multitasking te beheren
  • Uitstekende organisatorische vaardigheden
  • Vermogen om te bloeien met minimale begeleiding, proactief te zijn en met onzekerheid om te gaan
  • Bekwaam in Word, Excel, Outlook en PowerPoint
  • Comfortabel gebruik van een computer voor verschillende taken

Sollicitatie

Olivier Binkhorst +31 (10) 304 20 70 / olivier@venturn.nl

Cookie-instellingen

Venturn gebruikt verschillende technieken om informatie te verzamelen en op te slaan als u onze websites bezoekt, waaronder cookies.

Privacyverklaring | Sluiten
Instellingen