Manager Bedrijfsvoering – Rotterdam

Terug naar het vacatureoverzicht

Manager Bedrijfsvoering – Rotterdam

Opleiding: Universiteit (WO) | Niveau: Senior | Stad: Rotterdam | Land: Nederland

Introductie

Wij zoeken
Een manager bedrijfsvoering voor onze groeiende en ambitieuze organisatie. We zoeken een gedreven persoon met een goed en relevant track record.
Kom jij ons team versterken?

Organisatie

Wie zijn wij?
Wij zijn Venturn, een maritiem adviesbureau. Wij staan voor ontwikkeling en prestatie van mens en bedrijf. We focussen ons daarbij volledig op de maritieme sector en de aanpalende logistieke sector. Onze relaties zijn terminals, rederijen, havenautoriteiten, logistiek dienstverleners en offshore gerelateerde bedrijven. Onze opdrachten vinden grotendeels plaats in de Benelux, met name Rotterdam en ook deels buiten Europa.

Met veel plezier en toewijding leveren we onze bijdrage in de maritieme en aanpalende logistieke sector. In die werelden ligt immers ook ons eigen hart. Daarom vormen wij samen een maritiem adviesbureau. Dit doen we met een kleine en slagvaardige organisatie die op dit moment bestaat circa 20 professionals in vast dienstverband. Daarnaast werken we zeer regelmatig samen met ongeveer 15 specialisten op basis van inhuur. We werken vanuit ons kantoor in het Hulstkampgebouw op het Noordereiland te Rotterdam.

Venturn heeft een stevige groeiambitie voor de komende jaren. Meer details hierover delen we met je in een verder stadium van de sollicitatieprocedure.

Wat doen we?
Met consultancy, projectmanagement, strategie- en organisatieontwikkeling, verandermanagement, prestatieverbetering, interim management en executive search ontzorgen we onze relaties. Nieuwe inzichten, performanceverbetering en personal en organisational performance excellence is wat we leveren.

Nieuwe inzichten creëren ook nieuwe behoeften in de organisatie. Zo komt het regelmatig voor dat er andere of nieuwe mensen nodig blijken te zijn. Daar waar opportuun ondersteunen of doen wij ook de executive search naar nieuwe talentvolle medewerkers. We zijn immers al volledig op de hoogte van de eisen en wensen en cultuur: een vruchtbare bodem voor een succesvolle werving van een nieuwe medewerker.

We zetten bij dit alles graag onze uitgebreide kennis van de branche in en gebruiken onze proces- en projectmanagementtools en -vaardigheden, onze trainings- en ontwikkelprogramma’s en uiteraard onze ervaring. Zo verstevigen we een organisatie, vanzelfsprekend met de beste leidinggevenden, managers en specialisten in de branche.

Wij onderscheiden twee pijlers in ons werk: People & Performance.
Onze afdeling People houdt zich bezig met de individuele mens in al zijn werkfacetten: we leveren interimmanagers, subject matter experts en projectleiders. We vinden en recruiten uw nieuwe medewerkers. Doordat onze mensen continu samenwerken in de dagelijkse realiteit van de sector, zijn functienamen geen holle termen, maar betekenisvolle beroepen.

Onder de noemer van Performance werken we aan resultaat met verandermanagement, organisatieontwikkeling, procesverbetering, procesefficiëntie, ondersteuning en het overbrengen van kennis en kunde met trainingen en business games. En dat doen we voor afdelingen of voor complete bedrijven.

Groei en ontwikkeling bedrijf gaat hand in hand met die van medewerkers

Waar we met mensen samenwerken in een organisatie gaan onze afdelingen People en Performance hand in hand. De combinatie ervaren wij als een sterke synergie met een uiterst effectieve kruisbestuiving. Door ons dagelijks op het terrein van ons werkveld te begeven met onze Performance afdeling, kunnen we haarscherp aanvoelen en definiëren wat er nodig is op het terrein van onze People business. En andersom natuurlijk. We begeven ons immers in die organisaties en ervaren beide werelden. Door mee te werken op mensniveau aan de doelstellingen van een organisatie ontdekken we waardevolle verbanden tussen mensen en organisaties. Het maakt dat we makkelijk kunnen meedenken over enerzijds benodigde ontwikkeling, en anderzijds ook over de benodigde bemensing. Omdat we beide werelden dagelijks betreden, kunnen we onze kennis effectief uitwisselen en benutten.

Onze diensten verdelen we in vijf zuilen:

  • Interim Management
  • Opleiding en Training
  • Consultancy
  • Executive Search
  • Young Professional Programma

Functie

Het organisatorisch geweten van de organisatie
Als manager bedrijfsvoering ben je voornamelijk bezig met het stroomlijnen van de interne processen. Je inspireert ons tot een continue verbeteringscultuur en faciliteert dat vanuit je eigen kennis, kunde en ervaring. Je stuurt de afdeling executive search aan, de ondersteunende diensten en de Young Professionals. Tevens verzorg je de selectie en begeleiding van de langdurig ingehuurde professionals met als doel het algehele beeld en imago van Venturn en haar Venturnianen te bewaken.

Samengevat bewaak je dat de acties en communicatie zowel intern als extern, gericht zijn op en bijdragen aan een duurzame groei van de organisatie.

Je rapporteert aan de directie van Venturn.

Functie eisen

Opleiding en ervaring:

  • WO Commercieel / Technisch
  • Management ervaring, 5-10 jaar, bij voorkeur bij een dienstverlenende organisatie in een rol als manager operations, manager bedrijfsvoering, manager sales en marketing of vergelijkbaar
  • Aantoonbare succesvolle ervaring als coach/mentor van (young) professionals
  • Ervaring in het duurzaam ontwikkelen en laten groeien van een organisatie

Competenties, karakter eigenschappen en vaardigheden

  • Je bent gedreven, een echte zelfstarter
  • Je bent analytisch sterk
  • Je hebt een goede commerciële mindset
  • Je bent duidelijk in communicatie en beleid, walk the talk, rolmodel
  • Je hebt een aantoonbare passie voor ​​het zoute water
  • Je kan visie en ambitie omzetten in concrete resultaten
  • Je houdt van mensen en hun ontwikkeling
  • Je hebt affiniteit met HR-gerelateerde zaken

Onze bedrijfscultuur vinden we uiterst belangrijk! We zijn daarom op zoek naar iemand die:

  • Goed en makkelijk communiceert en informeert
  • Het werk zelf organiseert en managet
  • Van aanpakken weet en zich proactief opstelt
  • Verantwoordelijkheid en vertrouwen geeft zodat je ons ontzorgt
  • Bereid is om een extra stapje te zetten als dat nodig is
  • Bovenal eerlijk is over het reilen en zeilen in en van de organisatie
  • Nadenkt en acteert met de lange termijn effecten voor ogen

Aanbod

Wat bieden wij?

  • Een bijzonder leuke positie en werkomgeving in een lachende en lerende organisatie
  • Een motiverend en inspirerend team
  • Aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden en ontwikkelmogelijkheden

Inlichtingen

Is dit jouw baan?!

Solliciteer dan op deze vacature. Dat kan tot en met 1 mei 2018.